Parkos
user
Toggle Navigation

Hoe kunnen we u helpen?

Welkom bij het Parkos-helpcentrum

Onderwerpen

Vind je antwoord; Nieuwe reservering maken

90% van onze klanten vinden hier het antwoord

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat moet ik doen?

chevron

Nadat je een reservering hebt gemaakt, ontvang je een bevestigingsmail op het e-mailadres dat je tijdens het reserveringsproces hebt opgegeven. Als je de bevestigingsmail niet binnen 15 minuten hebt ontvangen, doe dan het volgende:

  • Controleer voor de zekerheid je spam e-mailbox. Staat de bevestigingsmail niet in je spambox? Je kunt de e-mail opnieuw naar jezelf sturen door op de volgende link te klikken:
  • Als je nog steeds geen bevestigingsmail hebt ontvangen, kan je tijdens onze openingstijden contact opnemen met onze klantenservice.
  • Je kan je boeking afdrukken en beheren door in te loggen op je Parkos account op onze website. Vul je e-mailadres en boekingsnummer in en klik op 'Inloggen'.

In de bevestigingsmail staat een overzicht van je reserveringsgegevens en de contactgegevens van de parkeerplaats. Hierin wordt bevestigd dat de parkeergarage je reservering heeft ontvangen en dat er een parkeerplaats voor je is gereserveerd. Verder vind je in deze e-mail de routebeschrijving naar de parkeerlocatie of het ontmoetingspunt (als je valet hebt geboekt).

Graag de bevestigingsmail van je reservering laten zien bij het inchecken op de parkeerplaats.

 

Laatst bijgewerkt: februari 2024

Welke terugkomsttijd moet ik invullen voor mijn reservering?

chevron

Wanneer je de terugkomsttijd opgeeft, vul dan de verwachte terugkomsttijd van je vlucht in, zoals deze op je vliegticket staat aangegeven. 

Veel van onze partners vragen je om contact met hen op te nemen zodra je de bagage hebt opgehaald, dit kan via het telefoonnummer in je bevestigingsmail. Zij zullen je extra informatie geven over het shuttle of valet ophaalpunt.

Weet je de vluchttijden nog niet? Geen probleem! Bekijk dit artikel voor meer informatie.

 

Laatst bijgewerkt: februari 2024

Welke aankomsttijd moet ik voor mijn reservering invullen?

chevron

Wanneer je de aankomsttijd opgeeft, vul dan de tijd in dat je verwacht aan te komen op de parking in het geval van shuttle parkeren, of de tijd dat je verwacht aan te komen op de luchthaven wanneer je een boeking maakt met valet parking. 

We raden altijd aan om ten minste 2,5 uur voor de tijd dat je moet inchecken voor je vlucht op de luchthaven aan te komen. Maar controleer altijd de door de luchtvaartmaatschappij voorgestelde aankomsttijd en plan je aankomsttijd op basis daarvan.

Weet je de vluchttijden nog niet? Geen probleem. Bekijk dit artikel voor meer informatie.

 

 Laatst bijgewerkt: februari 2024

Hoe kan ik mijn voucher kortingscode gebruiken?

chevron

Als je de kortingscode van je Parkos voucher wilt gebruiken tijdens het uitchecken, kopieer en plak de kortingscode dan in het vakje dat verschijnt als je op de blauwe tekst 'Heeft u een kortingscode?' klikt. Je vindt deze naast of onder het boekingsformulier, in het prijsoverzicht van je boeking.  Vouchers zijn alleen geldig voor boekingen die vooraf online zijn betaald. 

Als je vanaf een computer boekt, verschijnt dit vakje in de rechterbovenhoek. Als je vanaf een smartphone boekt, vind je dit vakje op het boekingsformulier onder de naam van de parkeerplaats en het overzicht van je reservering.

Als je een reservering hebt gemaakt met de betaalmethode 'ter plaatse' en toch de voucher wilt gebruiken, raden we je aan om je reservering te annuleren en een nieuwe reservering te maken met een online betaling op onze website.

Let op! Parkos vouchers kunnen alleen gebruikt worden volgens de voorwaarden die vermeld staan in de e-mail met de kortingscode.  

 

Laatst bijgewerkt: februari 2024

Wanneer ontvang ik mijn bevestigingsmail?

chevron

Binnen enkele seconden na het voltooien van je boeking ontvang je een bevestigingsmail op het e-mailadres dat je in het boekingsformulier hebt gebruikt.

Als je de bevestigingsmail niet binnen 10 tot 30 minuten hebt ontvangen, volg dan de onderstaande stappen:

  1. Controleer of de bevestigingsmail in de ongewenste e-mails of spamfolder terecht is gekomen
  2. Controleer of de opslagcapaciteit van je mailbox is bereikt
  3. Controleer of je per ongeluk een verkeerd e-mailadres hebt ingevoerd

Als je de bevestiging niet hebt ontvangen, volg dan de procedures die in dit artikel worden beschreven. Als je de bevestigingsmail nog steeds niet hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via telefoon of e-mail, of chat voor een snelle oplossing. We helpen je graag verder.

 

Laatst bijgewerkt: maart 2024

Welke extra diensten kan ik opnemen in mijn boeking?

chevron

De meeste van onze parkeerpartners bieden verschillende extra diensten die je kunt opnemen in je boeking. Zoals: de auto wassen, de optie om je sleutels mee te nemen, of het verstrekken van kinderzitjes.

Voor meer informatie over de extra diensten klikt je op de link 'Meer informatie' onder de naam van de parkeerplaats die je interesseert, of selecteer je ze direct in het online boekingsformulier onder de categorie 'Extra producten'.

Hieronder vind je een aantal van de meest populaire diensten die je kunt opnemen in je reservering:

Autowasservice

Krijg je auto weer blinkend schoon terug na je reis!

Neem je autosleutels mee

Neem je autosleutels mee tijdens je reis.

Kinderzitje

Reserveer vooraf een kinderzitje voor de shuttle.

Terugkeren naar een andere luchthaven

Boek de retour naar andere luchthaven service, als je vanaf twee verschillende luchthavens reist.

Extra persoon voor shuttle

Voeg extra passagiers toe voor de pendelbus transfer.

 

Laatst bijgewerkt: maart 2024

Hoe kan ik extra diensten toevoegen aan mijn boeking?

chevron

Onze parkeerpartners bieden veel verschillende diensten die je aan je boeking kunt toevoegen, zoals:

  • auto wassen,
  • de optie om je sleutels te behouden,
  • het verstrekken van kinderzitjes.

Je kunt al deze diensten, indien beschikbaar, eenvoudig aan je reservering toevoegen tijdens het afrekenen door ze direct in het online boekingsformulier te selecteren. Op het boekingsformulier worden ook de prijzen voor elke extra service weergegeven.

Klik op de onderstaande link voor meer informatie over de extra services.

Extra diensten voor jou en je auto tijdens de vakantie!

 

Laatst bijgewerkt: maart 2024

Hoe vul ik het reserveringsformulier in bij de check-out?

chevron

Hieronder vind je informatie om je te helpen bij het invullen van je reservering.

Jouw reisgegevens

De reisdata en -tijden zijn normaal gesproken al automatisch uit je eerste parkeer-zoekopdracht gehaald. Als je een normale boeking wilt maken, selecteer dan de optie 'Vakantie' boeking. Als je een boeking wilt maken voor een zakelijke reis, selecteer dan de optie 'Zakelijk' om relevante bedrijfsinformatie in dit gedeelte op te kunnen nemen. Als je meer wilt weten over het verschil tussen een privé reservering en een zakelijke reservering, raadpleeg dan de informatie in dit artikel.

Jouw informatie

Je wordt gevraagd om je gegevens in te voeren. Zorg ervoor dat je het juiste e-mailadres invult, aangezien dit het e-mailadres is waarnaar de bevestigingsmail wordt verzonden zodra de boeking is voltooid.

Aantal personen

Dit is niet altijd nodig. Als het wordt gevraagd, geef dan aan met hoeveel personen je naar de parkeerplaats komt. Op deze manier kan de parkeeraanbieder de transfer naar de luchthaven plannen met een shuttle. Als het aantal personen niet kan worden geselecteerd, moet je meer personen toevoegen in de sectie 'extra service' tegen een kleine vergoeding, of het betekent dat het voor die specifieke parkeerplaats niet mogelijk is om meer personen naar de luchthaven in de shuttle te vervoeren.

Voertuiginformatie

Je kunt gevraagd worden om je kenteken en automodel in te voeren. Dit is belangrijk omdat sommige parkeeraanbieders werken met een toegangssysteem met nummerplaatherkenning. Daarnaast is het voor parkeermedewerkers makkelijker om je auto te herkennen tijdens de overdracht als het automodel en -nummer bekend zijn.

Extra producten

In het begin van de sectie extra producten vind je de optie om het 'Basis, Standaard en Premium pakket' te boeken. De pakketten verschillen op het gebied van extra services en wijzigings- en annuleringsvoorwaarden. Meer informatie over de verschillende pakketten vind je hier. Andere extra services die in dit gedeelte geboekt kunnen worden zijn bijvoorbeeld kinderzitjes en autowassen. De kosten voor de geselecteerde extra service(s) worden automatisch toegevoegd aan je totale boekingskosten.

Betaalmethoden

Je kunt selecteren welke betaalmethode je wilt gebruiken. Houd er rekening mee dat niet elke parkeerplaats dezelfde betaalmogelijkheden biedt. Meer informatie over betaalmethoden vind je hier.

Om je reservering af te ronden, vink je de twee vakjes onder de betaalmethoden aan en klik je op de oranje knop 'Reservering afronden'. Je wordt dan doorgeleid naar de betaalpagina en je ontvangt een bevestigingsmail.

 

Laatst bijgewerkt: maart 2024

Welke aankomst- en terugkomst tijd moet ik invullen op het boekingsformulier?

chevron

Onze parkeerpartners organiseren het vervoer van en naar de luchthaven of het ophalen van de luchthaven op basis van je aankomst- en terugkomst tijd.
Aankomsttijd
Vul het tijdstip in waarop je verwacht aan te komen op de parking in het geval van shuttle-parkeren, of het tijdstip dat je verwacht aan te komen op de luchthaven in het geval van een boeking met valet-parkeren.
In beide gevallen raden wij je aan om ten minste 2,5 uur voor de inchecktijd van je vlucht te arriveren. Controleer altijd de door de luchtvaartmaatschappij voorgestelde aankomsttijd en plan je aankomst dienovereenkomstig.
Terugkomst tijd

Vul de verwachte terugkomst tijd van je vlucht in, zoals aangegeven op je vliegticket. Veel van onze partners vragen je om contact met hen op te nemen zodra je je bagage hebt opgehaald bij terugkomst via het telefoonnummer in je bevestigingsmail. De parkeergarage zal je dan indien nodig extra informatie geven over het ophaalpunt van de shuttle of valet. Meer gedetailleerde informatie over je aankomst en terugkeer vind je in de bevestigingsmail van je reservering.

Weet je je aankomst- en terugkomst tijden niet?

Maak je geen zorgen als je de exacte aankomst- en terugkomst tijden nog niet weet. Je kunt nog steeds reserveren door de geschatte tijden in te voeren. Wanneer je de exacte tijden weet, kun je ze direct invoeren via de bevestigingsmail die je ontvangt zodra je hebt gereserveerd, door te klikken op 'Klik dan hier om uw reservering te wijzigen of te annuleren'. Deze informatie is belangrijk voor de parkeergarage, zodat zij weten wanneer ze jou en de auto kunnen verwelkomen. Je kunt je reservering wijzigen tot 24 uur voor je aankomsttijd op de parkeerplaats.

 

Laatst bijgewerkt: maart 2024

Hoe kan ik de Parkos vriendenkorting gebruiken?

chevron

Met ons vriendenkorting programma ontvang je €7,50 Parkos tegoed voor elke vriend die via jouw persoonlijke link boekt. Na hun reis ontvang jij het tegoed voor je volgende reservering, terwijl je vrienden 5% retour ontvangen op hun boeking.

Zo werkt het:

  • Nodig je vrienden uit voor Parkos door je persoonlijke link te delen die je kunt vinden in je Parkos account.
  • Je vrienden moeten jouw link gebruiken om hun parkeerplaats te reserveren.
  • Binnen 10 dagen nadat je vrienden terug zijn van hun reis, ontvang je een tegoed van €7,50 voor je volgende reservering. Je vrienden ontvangen een terugbetaling van 5% direct op de rekening waarmee ze voor hun reservering hebben betaald.
  • Om je tegoed te controleren, ga je naar je Parkos account en klik je op het gedeelte 'Vriendenvoordeel'. Wanneer je naar beneden scrollt, vind je 'Je Parkos Tegoed'. Hier kun je zien hoeveel tegoed je hebt opgebouwd. Klik vervolgens op 'Gebruik mijn tegoed' om het te gebruiken voor je volgende boeking.

Goedkoop parkeren was nog nooit zo makkelijk, ga naar je Parkos account en begin met het delen van je link.

Laatst bijgewerkt: maart 2024

Hoe boek je de Park, Sleep & Fly service (1 nacht + parkeren)

chevron

Met de Park, Sleep & Fly service kan je tijd besparen door een kamer en een parkeerplaats te reserveren bij één faciliteit. Je kan zien of de service beschikbaar is voor jouw luchthaven door de optie 'Park-Sleep-Fly' te selecteren onder de filter 'Services'.

Bij het maken van een reservering geef je de dag en tijd op waarop je bij het hotel wilt arriveren om in te checken, en de dag en tijd van je terugvlucht. Op de afrekenpagina wordt je gevraagd om het nummer van je heen- en terugvlucht in te voeren (of de bestemming van je reis en de herkomst van je terugreis), omdat de shuttleprovider deze informatie nodig heeft om je transfer van en naar de luchthaven te regelen.
Verder vul je de rest van je persoonlijke gegevens in op de afrekenpagina en ga je verder met de boeking. Binnen enkele seconden ontvang je de boekingsbevestiging e-mail. Zorg ervoor dat je je boekingsbevestiging e-mail laat zien bij het inchecken in het hotel.

 

Laatste update: maart 2024

Kan ik per telefoon, e-mail of chat reserveren?

chevron

Reserveringen kunnen alleen via onze website worden gemaakt. We accepteren geen reserveringen via de klantenservice per telefoon, e-mail of chat.

De beschikbaarheid en prijzen van onze aanbiedingen worden namelijk automatisch bijgewerkt in ons systeem en kunnen dus veranderen. Bovendien is dit om redenen van gegevensbescherming met betrekking tot de betaling van je reservering.

Meer informatie over het maken van een reservering kun je vinden in het artikel 'Hoe maak ik een reservering'.


Laatste update: maart 2024

Wat kan ik doen als de online betaling niet wordt geaccepteerd?

chevron

Als je betaling mislukt, probeer dan een van deze oplossingen:

  • Controleer of alle velden van het boekingsformulier correct zijn ingevuld
  • Probeer opnieuw te boeken via een ander apparaat, zoals je pc, laptop of tablet. Anders raden we je aan een andere browser te gebruiken
  • Neem contact op met de verstrekker van je (credit) kaart of je bank voor verdere hulp als je tegoed op is of als je de beveiligingsinstellingen voor online betalingen hebt gewijzigd

Boeking niet gelukt?

Als de boeking nog steeds niet lukt, raden we je aan een andere betaalmethode te kiezen. Je kunt de betaalmethoden filteren op de pagina waarop je de parkeeraanbiedingen kunt vergelijken. Als een betaling is gelukt, ontvang je binnen een paar seconden na het voltooien van je boeking de bevestigingsmail. Houd er rekening mee dat je boeking pas is gelukt als je een boekingsbevestiging per e-mail hebt ontvangen. Meer informatie hierover vind je hier.

 

Laatst bijgewerkt op: maart 2024

Hoe kan ik de boekingsbevestiging ontvangen?

chevron

Nadat je met succes een reservering hebt gemaakt, ontvang je een bevestigingsmail op het e-mailadres dat je tijdens het reserveringsproces hebt opgegeven. Na ontvangst van deze bevestiging is er een parkeerplaats voor je gereserveerd. Neem de bevestigingsmail mee op de dag van vertrek.

Als je de bevestigingsmail niet binnen 15 minuten hebt ontvangen, doe dan het volgende:

  • Controleer je spam e-mailbox
  • Je kunt de e-mail opnieuw naar jezelf sturen door op de volgende link te klikken:

Bevestigingsmail opnieuw versturen

  • Als je nog steeds geen bevestigingsmail hebt ontvangen, kun je tijdens onze openingstijden contact opnemen met onze klantenservice.

Meer informatie vind je in dit artikel.


Laatst gewijzigd: maart 2024

Is het mogelijk om te parkeren met een busje of een camper?

chevron

Als je reist met een busje, een minibusje, een camper of iets dat groter is dan een auto, kun je de relevante informatie vinden op onze website door op de knop 'Meer informatie' te klikken en naar beneden te scrollen naar 'Locatie'. Bovendien kun je zien of er een toeslag geldt voor de grootte van je parkeerplaats.

Soms is het mogelijk om de optie 'Groter voertuig' te selecteren in het boekingsformulier. Als er ter plaatse een toeslag moet worden betaald voor het grotere voertuig, wordt dit vermeld op onze website.

Laatst gewijzigd: maart 2024

Voor welke terminal van de luchthaven van Milaan-Malpensa is een pendeldienst beschikbaar?

chevron

Parkos werkt samen met meerdere parkeerpartners op de luchthaven van Milaan-Malpensa, die beide terminals bedienen. Om de details van de shuttledienst te controleren, klik je op de link 'Meer informatie' onder de naam van de door jou gekozen parkeerplaats op onze website. Hier vind je meer informatie over de pendeldienst voor de door jou gekozen parkeerplaats.


Laatst gewijzigd: maart 2024

Hoeveel kost lang parkeren?

chevron

Om meer te weten te komen over de prijs van parkeren bij een bepaalde luchthaven, ga je naar de website van Parkos, selecteer je de luchthaven en voer je je reisdata in. Onze website sorteert automatisch alle parkeeropties op basis van prijs, waarbij de voordeligste opties bovenaan staan. Gebruik de filters om je zoekopdracht verder te verfijnen. De prijzen kunnen per datum verschillen en kunnen veranderen door beschikbaarheid.

Daarom raden we je aan om voorafgaand aan je reisdatum te reserveren, vooral tijdens piekperiodes zoals feestdagen, om de beschikbaarheid zeker te stellen en te profiteren van de meest gunstige prijzen.

 

Laatst bijgewerkt op: maart 2024

Wat moet ik doen als mijn vluchttijden nog onbekend zijn?

chevron

Geen probleem. Het is mogelijk om een reservering te maken op onze website wanneer u uw exacte vluchttijden nog niet weet.

Voer in dit geval de tijd van je verwachte aankomst op de parkeerplaats en de aankomsttijd van je terugvlucht in. Het is echter erg belangrijk om je reservering aan te passen zodra je je vluchttijd weet, dit is kosteloos. Zo kan de parkeergarage het personeel goed voorbereiden op je aankomst en terugkeer.

Let op: de prijzen op onze website kunnen veranderen. We kunnen niet garanderen dat de prijs van je reservering niet verandert tijdens het aanpassen.

Laatst bijgewerkt op: maart 2024

Wat moet ik doen als mijn vluchtgegevens nog onbekend zijn?

chevron

Dat is geen probleem! Het is mogelijk om een boeking te maken op onze website, zelfs als je de exacte vluchtgegevens nog niet weet.

In dat geval kan je gewoon de naam van de luchthaven voor je vertrek en landing invullen in plaats van het vluchtnummer.

Zodra je de vluchtnummers weet, voeg ze dan toe aan je boekingsgegevens door je boeking te bewerken. Je kunt dit doen via de link in je bevestigingsmail.

 

Laatst bijgewerkt op: maart 2024

Wanneer moet ik mijn parkeerplaats reserveren?

chevron

Om er zeker van te zijn dat je de beste prijs en parkeerplaats krijgt, raden we je aan om je parkeerplaats van tevoren te reserveren. Wij raden je aan om je parkeerplaats ten minste twee dagen van tevoren te reserveren, omdat sommige parkeeraanbieders al volgeboekt kunnen zijn. Tijdens piektijden, zoals feestdagen, raden we je aan om je parkeerplaats ten minste drie dagen van tevoren te reserveren.

We begrijpen dat dit niet altijd mogelijk is, dat is geen probleem, sommige van onze parkeerpartners accepteren boekingen tot 3 uur voor aankomst.

 

Laatste gewijzigd: maart 2024

Hoe maak ik een boeking?

chevron

Om een parkeerplaats te reserveren op onze website, selecteer je de luchthaven van vertrek, vul je je reisdata in en klik je op de knop 'Zoek een parkeerplaats'. Je wordt doorverwezen naar de parkeervergelijkingspagina die je alle beschikbare parkeerplaatsen en hun prijzen voor de periode van je reis laat zien.

Je kunt nu de aanbieding kiezen die het beste bij je past door gebruik te maken van de filters bovenaan de pagina. Je kunt de resultaten filteren op bijvoorbeeld overdekt- en buiten parkeren of shuttledienst en valet service. Nadat je een aanbieder hebt geselecteerd, wordt je gevraagd om je persoonlijke gegevens in te vullen op het boekingsformulier. Zodra je de boeking succesvol hebt afgerond, ontvang je binnen enkele minuten een bevestigingsmail. Hierin vind je alle details van je parkeerplaats en je reservering, evenals de bevestiging van je aankomst- en vertrekdatum.

Je moet de bevestigingsmail meenemen als je aankomt op de parkeerplaats. Als je deze na je reservering nog niet hebt ontvangen, raden we je aan om de hier vermelde procedure te volgen.

Je kunt je reservering ook wijzigen of annuleren via je bevestigingsmail tot 24 uur voor je vertrekdatum.


Laatst gewijzigd: maart 2024

Kan ik de bevestiging van de boeking aan de parkeerplaats laten zien op mijn telefoon?

chevron

Ja, natuurlijk. Je kunt de PDF van je bevestigingsmail printen of op je laptop, tablet of mobiele telefoon laten zien bij het inchecken bij de parkeergarage op de dag van aankomst.

De bevestigingsmail dient als bewijs van je reservering voor de parkeeraanbieder. Je ontvangt deze e-mail nadat je een reservering hebt gemaakt.

Laatst bijgewerkt: maart 2024

Hoe weet ik of mijn boeking gelukt is?

chevron

Zodra een boeking is voltooid, ontvang je een automatische bevestigingsmail met je reserveringsnummer. Na ontvangst van de bevestiging is er een parkeerplaats voor je gereserveerd. Als je de bevestigingsmail niet binnen 15 minuten ontvangt, volg dan de in dit artikel beschreven procedure.

Als je de boeking niet kunt voltooien, controleer dan of alle gegevens correct zijn ingevoerd en of alle velden zijn ingevuld. We raden je aan de boeking te maken vanaf een laptop of desktopcomputer. Probeer het anders eens met een andere browser. Je kunt ook proberen een andere betaalmethode te kiezen, zoals 'Ter plaatse betalen'. Het probleem kan te maken hebben met de betaalmethode die je hebt gekozen.

 

Laatst bijgewerkt: maart 2024

 

Kan ik een parkeerplaats voor meerdere auto's tegelijk boeken?

chevron

Ja, dit is mogelijk. Bij het maken van de reservering moet je eerst de reisgegevens op het reserveringsformulier invullen met je persoonlijke gegevens. Onder je gegevens vind je de link 'Voeg extra voertuig toe'. Door hierop te klikken kun je de gegevens van het tweede voertuig invullen, je kunt dit voor maximaal negen auto's doen. Elke auto krijgt zijn eigen reserveringsnummer, dus er zullen nooit twee auto's in één bevestigingsmail staan.
Let op: Als je een andere naam en e-mailadres opgeeft voor de extra auto, dan wordt de bevestigingsmail gestuurd naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven voor de tweede auto.

Laatst bijgewerkt: maart 2024

Heb je het juiste antwoord niet gevonden?

Neem contact op met één van onze medewerkers.

Bel ons

Nu open

Stuur ons een e-mail

Antwoord binnen 24 uur

support@parkos.nl
we zijn hier om je te helpen!
Afbeelding van medewerkers van de Parkos klantenservice